gårdagen

ja, som ni vet så kom ju matilda hem till mig, och vi gick till vallhovs kiosken och tog bussen där ifrån till rece och satte oss på bussen till gävle som var 20 min sen! när vi va i valbo skulle den vart i gävle.. typiskt bussar, nu förstår jag varför folk blir irreterad om man kommer försen.. jag höll på att få utbrott på xtrafik!..

men vi kom iallafall til gävle runt 19:40 typ, så gick vi och åt god mat på Mc'donalds. vi vart så sugna på deras pommes! älskar dom. men iallafall så åt vi mat och ringde matildas storasyster och kolla om hon kunna komma förbi och säga hej och så. vilket hon gjorde :) sen försvann dom, så kom putte och några till. och vi stod och prata med dom tills dom ska på fest? så, vi stanna kvar i stan och skulle vara med oliver, men så vela vi bara hem sedan för det var så kallt!.. så, satt vi oss och vänta på att bussen skulle komma, så kommer det värsta fyllot och sätter sig brevid oss, men går iväg lika fort som han kom, vilket var tur! men så kommer det en ''raggar'' bil och tutar och säger ''SKÅL BRUDAR'' jag och matilda bara kolla på varandra och skratta och fortsatte prata, men så skriker han igen och igen, tillslut skriker jag skål! men han fortsätter prata och vill att vi svarar, men vi bara skatta och säger ingenting typ..

så dom åkte iväg och så är det tyst, bussen är 30 minuter försenad när vi kollar på klockan
och alla står och längtar tills bussen kommer & alla fryser som tokar! så hör vi att polisen skriker ''POLIS, NER PÅ MARKEN'' Alla vi som stod och vänta på bussen ställer oss upp och undrar vad som händer?! så är det polisen som hoppar ner på en kille och slår han med ''pinnen'' som jag och matilda kallar det, fast det heter vell batong eller något? inte vet jag hur det stavas.. men det var någon fyllo gubbe som var uppkäftig och hade något i handen? som han slängde iväg och sprang med, men vi visste inte vad det va? så låg dom ju mitt i vägen och polisbilden stod mitt i vägen och allt, så såg vi att polisen stoppa bussen!? :o vi blev tokiga för vi visste att vi skulle få vänta ännu längre nu, för den skulle ju åka och byta buss och allt.. åh! tokig jag blev. men tillslut kom bussen. 
1 TIMME OCH 10 MINUTER SEN..

båda vi somnade på bussen hem typ.. så när vi kommer till sandviken hade dom gjort så vi missade bussen till bj ju? så vi lära gå hem trode vi, men vi satt oss på vallhovs bussen hem till matilda :) så packa hon sina saker och vi satt oss framför tv:n och spela wii och hade jätte roligt! :D men tillslut ringer jalle och säger att han och jimmie kunna åka och träffa oss. så dom kom hem till matilda och vi åkte bil med dom till hagaström för att köpa dricka? så åkte vi runt lite och så. tillslut åkte jag och matilda hem. jag la mig i sängen och somna dirr! men hon satt vid min dator, och somnade sedan, så imorse vakna vi samtidigt och reste oss upp samtidigt, det såg så fult ut! haha.. men hon har åkt hem, och jag ligger i sängen typ sjuk känns det som.. tjock i halsen, lite hes och förkyld! 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0